DAEO FMMost szól:

A léghűtéses Porschék esszenciája ez a modernizált 911 Carrera

A Paul Stephens Autoart legújabb alkotása, a 993R azt mutatja meg, hogy mit lehet kihozni az utolsó léghűtéses 911 Carrerából, ha jelentős mértékben faragnak le a tömegéből, és modernebbre cserélik az alkatrészeket.

A Porsche-rajongók egyik kedvenc 911-ese a kilencvenes évekbeli, csak négy évig gyártott 993-as, ez ugyanis az utolsó léghűtéses széria. A Paul Stephens Autoart műhelyét pedig annyira megihlette a modell, hogy egy megrendelőjük számára az egész autót átépítették és modernizálták, hogy még jobb legyen, mint új korában.

Az öt évig tartó munka során jócskán lefaragtak az autó tömegéből, pedig a 911 Carrera már újonnan sem számított nehéznek.

A gyári ülések, az elektromos ablakemelők, a központi zár, de még a kesztyűtartó, a középső konzol és a kilincsek is repültek az autóból, ezzel a tömegét 1370-ről 1190 kilogrammra szorították le.

A 3,6 literes, hathengeres bokszermotorját először is 3,8 literesre fúrták fel, és a 993 RSR-ből származó dugattyúkkal szerelték.

A 997 GT3-asból származó alkatrészekkel és az egyedi kipufogórendszerrel a teljesítményén is növeltek, a gyári 272 helyett alapból 330 lóerőre képes, de további felárért 360 lóerőre növelhető az ereje.

A 911 Carrera megjelenésén csak szolidan változtattak, de a 996 GT3 RS-ről származó kerekek és az öt fokozatban állítható futómű sokat dobott a megjelenésén. Az ára nem derült ki, de

mint a modernizált veterán Porschéknél lenni szokott, ha kérdezned kell, akkor ez valószínűleg nem a te hétvégi játékszered lesz.

Ez is érdekelhet:

Oszd meg ezt a cikket!